loading...

آژانس مسافرتي

استانبول|آنتاليا|اروپا|يونان|فرانسه|ارمنستان|قبرس|تورلوكس اروپا|تايلند|لحظه آخري|تور ارزان تركيه|دبي|مالزي

بازدید : 235
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گردشگري، پوياترين صنعت در جهان است كه زيرشاخه هاي گوناگوني دارد كه در اين بين مي توان به گردشگري سلامت، گردشگري پزشكي، گردشگري تاريخي، طبيعت گردي و... اشاره كرد.

در ادامه به بررسي تعدادي از كشورهاي دنيا مي پردازيم كه در كدام بخش از اين صنعت در حال پيشرفت هستند.

سريلانكا ايده آل ترين مقصد گردشگري سلامت

كشور سريلانكا امروزه توانسته است با برخورداري از جاذبه هاي طبيعي خود و معابد شگفت انگيزش موجب شود تا گردشگران زيادي با خريد تور سريلانكا به اين سرزمين جذاب سفر كنند. سريلانكا نيز باتوجه به سياست هاي خود به كشوري تازه وارد و نوپا در زمينه گردشگري سلامت تبديل شده است.

تركيه، مقصدي با مراكز خريد شيك

در تركيه علاوه بر تماشاي جاذبه هاي تاريخي و ديدني اين شهر، مي توان در نمايشگاه ها و فستيوال هاي مختلف بين المللي نيز حضور پيدا كرد. نمايشگاه هاي استانبول در تركيه چند سالي است كه جايگاه خود را در عرصه بين المللي پيدا كرده اند و تاجراني را از سراسر دنيا به خود جذب مي كند. نمايشگاه بين المللي مبلمان، جشنواره قهوه، جشنواره خريد، مركز خريد تراسيتي و فروشگاه هايي نظير فلورمار نمونه اي از مكان ها و رويدادهاي محبوب در تركيه مي باشند.

فروشگاه لوازم ارايش در انتاليا

طبيعت گردي در مالزي

مالزي كشوري در جنوب شرق آسياست و از دو بخش اصلي تشكيل شده است كه هر كدام توسط درياي چين از هم جدا شده اند. جاذبه هاي گردشگري مالزي مانند جزاير زيبا، سواحل، شهرهاي بسيار زيبا، مكانهاي تاريخي و ماجراجويي به گردشگران تور مالزي تجربه كم نظيري را ارائه مي دهند.

روسيه، كشور تزارها

روسيه، پهناورترين كشور دنيا كه با برخورداري از بناهايي با معماري منحصر به فرد ،كليساهاي بزرگ و ديگر مناطق توريستي و مخصوصا طبيعي خود همچون ميدان سرخ، كاخ كرملين و رودخانه نيوا سالانه گردشگران زيادي را جذب مي كند .مسكو، سنت پترزبورگ و قازان علاوه بر اينكه مكان هاي براي تماشاي تاريخ و قدمت اين كشور مي باشند سه تا از بهترين شهرهاي جهان براي توريسم سلامت و يا پزشكي نيز هستند و اكثر مسافران تور روسيه به اين سه شهر زيبا سفر مي كنند.

نمايشگاه گردشگري سلامت مسكو و نمايشگاه لوازم چشم پزشكي نمونه اي از نمايشگاه هاي بين المللي روسيه اين كشور مي باشند كه گردشگران زيادي را در عرصه پزشكي جذب مي كنند.

تايلند، تلفيق طبيعت بكر و معابد

تايلند محبوب ترين مقصد توريستي در جنوب شرقي آسيا مي باشد و به همين دليل است كه تقريبا هر چيزي را مي توانيد در آن پيدا كنيد، از سواحل كريستالي آبي و جنگل هاي انبوه گرفته تا غذاي هاي عالي و خانه هاي ساحلي ارزان قيمت و برخي از بهترين هتل هاي لوكس جهان. جزيره في في پوكت و باغ گل رز بانوك ، پارك ملي خائو سوك نمونه اي از جاذبه هاي اين كشور هستند.

بازدید : 238
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سفر به هر منطقه اي در تركيه، لذت خاص خود را دارد. از تماشاي بناهاي تاريخي استانبول كه يادآور حكومت عثماني هستند گرفته تا تفريح در سواحل زيباي آنتاليا و گشت و گذار در مناطق سرسبز ترابزون؛ كه همه و همه بيانگر وجود انواع ديدني ها و تنوع تفريحات در اين كشور خاص مي باشد. در اين بخش مي خواهيم تا شما را با يكي ديگر از شهرهاي زيباي تركيه آشنا كنيم. پس با ما همراه باشيد.

اين شهر زيبا كجاست و چه نام دارد؟

كوش آداسي، شهري ساحلي، در كرانه هاي درياي اژه كه در 90 كيلومتري جنوب ازمير قرار دارد و اطراف آن مملو از بناهاي تاريخي مي باشد. اين شهر يكي از ايده آل ترين و رويايي ترين مقصد در كشور تركيه مخصوصا در فصل تابستان براي آن دسته از افراد است كه به دنبال تجربه انواع تفريحات هستند مي باشد و به همين دليل تور كوش آداسي به يكي از تورهاي پرطرفدار دنيا تبديل شده است و مردم مي توانند به گشت و گذار در كوش آداسي بپردازند.

كوش آداسي از جنوب با جزيره ي ديلك و از سمت شمال با پاموجاك و همچنين سلجوق همسايه است و ا ز طرفي نزديك بودن آن به جزيره يوناني ساموس، رفت و آمد آساني را ميان دو منطقه حتي با قايق موتوري ساده فراهم كرده، و همين امر سبب رهسپاري و حضور پرشمار گردشگران به اين شهر ساحلي زيبا شده است.

چرا كوش آداسي به جزيره پرنده شهرت دارد؟

جزيره كبوتر با منظره اي چشم‌نواز توجه هر گردشگري را جذب مي‌كند اين جزيره به خاطر اينكه در مسير مهاجرت پرندگان مختلف قرار دارد به عنوان جزيره پرندگان نيز شناخته مي‌شود و در دوره عثماني، نام اين جزيره به شهر داده شد و شهر به نام "Kusadasi" (جزيره پرنده) نامگذاري شد در دوران امپراتوري عثماني و پيش از آن از اين جزيره براي دفاع برابر دزدان دريايي استفاده مي‌شد. همچنين اين لقب به‌ واسطه شكل جزيره كه شبيه به يك پرنده است نيز ديگر نظريه در بوجود آمدن اين عنوان مي باشد.

تاريخ كوش آداسي، از چه مي گويد؟

همانگونه كه گفته شد، كوش آداسي شهري باقدمت مي باشد كه بناهاي تاريخي اطراف اين شهر، به تنهايي گوياي اين موضوع هستند. تاريخچه اين شهر به 3000 سال قبل از ميلاد مسيح باز مي گردد و نكته جالب اين است كه در برهه اي از زمان (546 سال پيش از ميلاد) اين شهر به تصرف ايرانيان درآمده و 300 سال بعد امپراتوري روم مجددا آن جا را تصاحب كرد. بعد از حمله سلطان محمد فاتح ، اين شهر در سال 1413 توسط امپراتوري عثماني اداره مي شد. در دوران سلطنت عثماني ها، كوشي آداسي به ساختمان هاي با شكوه مشهور شد.

تماشاي بناها و سازه هاي تاريخي براي هر مسافري لذت بخش است و به همين دليل اگر قصد داريد تا در تاريخ اين شهر غرق شويد به شهر پريه نه Priene برويد و از بقاياي آن جا ديدن كنيد و بعد از آن سري به خانه ويرجين ماريvirgin mary بزنيد تا از نزديك شاهد خانه مريم مقدس باشيد.

از ديگر جاذبه هاي تاريخي كوش آداسي مي توان به كاروانسراي اوكوز محمد پاشا و مسجد عيسي بيگ تركيه اشاره كرد كه هركدام به ترتيب به جا مانده از دوره سلجوقي و امپراتوري بزرگ عثماني مي باشند.

با تماشاي جاذبه هاي گردشگري كوش آداسي، روحي تازه به زندگي بخشيده مي شود

كوش آداسي به واسطه تمدن و طبيعت بي نظيري كه دارد از جاذبه هاي متنوعي نيز برخوردار مي باشد كه تماشا و گشت و گذار در هر كدام لحظاتي پر از خاطره را رقم ميزند. مي توان گفت اولين و مهم ترين انگيزه هر مسافري در سفر به كوش آداسي، گشت و گذار در سواحل فوق العاده درياي اژه مي باشد. اما نمي توان ديدني هاي كوش آداسي را به بقاياي تاريخي و درياي آبي اين شهر محدود كرد و به همين دليل پيشنهاد مي كنيم تا به غار كاراجاKaraca Cave و غار سيرتلائيني برويد تا شاهد شاهكار طبيعت در اين شهر باشيد.

حس آرامش، در هتل هاي كوش آداسي

توجه و رسيدگي به زير ساخت ها در كوش آداسي، يكي از اصل هاي مهم در تبديل شدن اين شهر به يك منطقه توريستي مي باشد و به عنوان مثال ساخت انواع هتل هاي مجلل در كوش آداسي از مواردي مي باشد كه در اين معقوله مي گنجد و اكنون در نقاط مختلف اين شهر مي توان شاهد اقامتگاه هاي شيك و لوكس بود.

نمونه اي از هتل هاي لوكس كوش آداسي مي باشند كه مي توان در آن ها شاهد ارائه بهترين خدمات و تفريحات گوناگون جهت رفاه و آسايش مهمانان بود.

كوش آداسي و انواع تفريحاتي كه مي توان در اين شهر انجام داد را در مطالب زير بشناسيد

گردش 2 روزه با تور كوش آداسي

جيپ سافاري جذاب و مهيج

در شهر تاريخي پرينه گشتي بزنيد

بازدید : 217
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

با گسترش ويروس كرونا در ايران، بسياري از كشورهاي دنيا محدوديت هاي جديدي را بر روي ايرانيان و مسافراني كه به منظوره گردش به ايران آمده بودند اعمال كردند. در اين بين همسايگان اقدام به بستن مرزهاي مشترك خود با ايران كرده و ديگر كشورها نيز شرايط جديدي نيز در اين مورد ايجاد نمودند. با اين حال در اين بخش نگاهي به آخرين وضعيت عبور و مرور از ايران به كشورهاي خارجي و قوانين جديدي كه از طرف ديگر مناطق مختلف دنيا بر روي ايرانيان در اثر شيوع ويروس كرونا وضع مي گردد خواهيم داشت.

كدام مرزها به روي ايرانيان بسته شده است؟ آخرين اخبار از كشورهايي كه صدور رواديد را براي ايرانيان لغو كرده و مرزهاي خود را به روي ايراني ها بسته اند در ادامه همراه ما باشيد.

لازم به ذكر است موارد ذكر شده بر اساس آخرين اخبار به روز رساني شده تا تاريخ 13 اسفند 98 مي باشند.

نام كشور وضعيت مرز زميني وضعيت مرز هوايي
آلمان _ ارائه اظهارنامه سلامت
اردن _ بسته
ارمنستان بسته بسته
ازبكستان _ بسته
افغانستان باز
امارات _ بسته
انگلستان _ ارائه اظهارنامه سلامت
پاكستان بسته بسته
تاجيكستان بسته بسته
تركيه بسته بسته
جمهوري آذربايجان بسته بسته
روسيه _ باز
سوئد _ تعليق
عراق بسته بسته
عمان _ بسته
قزاقستان _ بسته
قطر _ بسته
كويت _ بسته
گرجستان باز بسته
لبنان _ بسته
هلند _ ارائه اظهارنامه سلامت
هندوستان _ بسته

لغو پروازهاي مستقيم ميان ايران و سوئد

با اعلام سازمان حمل و نقل سوئد، باتوجه به شيوع ويروس كرونا در ايران، تمامي پروازهاي مستقيم ميان دو كشور (ايران اير) متوقف مي شوند.

آخرين وضعيت از مرزهاي زميني و هوايي ايران و گرجستان

مرز گرجستان همچون مرز تركيه با ايران بسته شده است و بنابر اعلام مدير روابط عمومي فرودگاه امام خميني، كليه ي پروازهاي مستقيم ميان دو كشور ايران و گرجستان به حالت تعليق در آمده است. اما آخرين اخبار حاكيست كه هواپيمايي قشم به منظور رفاه حال مسافرين مسير تفليس-تهران پس از اخذ مجوزات لازم از كشور گرجستان، پرواز فوق العاده اي در روز جمعه مورخ 1398/12/16 برقرار خواهد نمود.

ادامه تعليق پروازهاي لوفتهانزا

با اعلام شركت هواپيمايي لوفتهانزا، تمامي پروازهاي اين ايرلاين به ايران تا تاريخ 30 آوريل (10 ارديبهشت)، لغو شده است.

تعليق پروازهاي ميان ازبكستان و ايران

با اعلام وزير امو خارجه ازبكستان در تاريخ 1398/12/12، تا اطلاع ثانوي، تمامي پروازها از اين كشور به ايران، افغانستان و ايتاليا و بلعكس، به حالت تعليق درآمده است.

توقف 14 روزه پروازهاي آذربايجان

بنابر اطلاعيه اي از طرف هواپيمايي آذربايجان، از تاريخ 1398/12/10 تمامي پروازهاي اين ايرلاين(بوتا ايرويز) به مدت دو هفته باطل مي باشد. همچنين استرداد بليت هاي صادر شده برابر دستورالعمل هاي هواپيمايي آذربايجان صورت خواهد گرفت.

مشروط شدن پروازهاي ايراني به آلمان، آذربايجان، انگلستان و هلند

با اعلام شركت هواپيمايي ايران اير، بر اساس آخرين مكاتبات انجام شده مسافران ايراني براي پرواز به كشورهاي آلمان، آذربايجان، هلند و انگلستان بايد اظهارنامه سلامت داشته باشند. اين اظهارنامه در زمان پذيرش مسافر در فرودگاه توسط كاركنان خدمات فرودگاهي "هما" به مسافران تحويل داده مي‌شود و مسافران بايد آن را تكميل كرده و در زمان ورود به فرودگاه هاي فرانكفورت، باكو، آمستردام و لندن همراه خود داشته باشند و در غير اينصورت مقامات فرودگاهي كشورهاي مذكور از پياده شدن مسافران جلوگيري خواهند كرد.

روسيه تا اطلاع ثانوي براي ايرانيان ويزا صادر نمي كند

با اعلام نخست وزير روسيه، اين كشور تا اطلاع ثانوي براي شهروندان ايراني ويزا صادر نمي كند و ارتباط هوايي بين دو كشور كه فقط شركت هواپيمايي ايروفلوت روسيه و شركت هاي ايراني در چارچوب آن كار مي كنند، ادامه خواهد يافت.

وضعيت مرز هوايي ايران و هندوستان

به‌ دنبال تعليق پروازها به كشور هندوستان كه از تاريخ 7 اسفند شكل گرفت، مسئولان هما طي درخواستي خواستار انجام سه پرواز براي انتقال مسافران هندي از ايران و بازگشت ايرانيان به كشور به سازمان هواپيمايي كشوري هندوستان ارائه كرده‌اند. در صورت موافقت با انجام اين سه پرواز، در مسير تهران به بمبئي، تنها مسافران هندي و مسافران ايراني با ويزاي اقامت هندوستان و ويزاي دانشجويي به شرط عدم ابتلا به بيماري پذيرش خواهند شد و در مسير بمبئي به تهران نيز مسافران ايراني پذيرش مي شوندد.

مي توانيد جديدترين اخبار را در زير دنبال كنيد

استراليا هم سفر از سمت خاك ايران را محدود كرد

متوقف شدن صدور ويزاي روسيه براي ايرانيان

سرانجام، شرايط لغو سفر اعلام شد

اعزام يك پرواز جهت بازگرداندن مسافران ايراني از دبي

با شيوع بيماري كرونا در ايران، شركت هواپيمايي امارات در تصميمي اقدام به تعليق پروازهاي ايران به دبي و بلعكس كرد. اين سازمان همچنين از صدور مجوز براي بازگرداندن مسافران به كشور هم خودداري نمود. اما سرانجام با پيگيري مسئولان وزارت امورخارجه و مدير عامل شركت هواپيمايي ايران اير، مجوز انجام يك پرواز جهت بازگرداندن مسافران از فرودگاه آل مكتوم صادر شد.

بازدید : 272
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تايلند امروزه به يكي از مقاصد گردشگري پر طرفدار نه تنها در ميان مردم ايران بلكه جهانيان تبديل شده است و در اين بين بانكوك و پوكت دو تا از شهرهاي توريستي و زيباي اين كشور هستند. شهر بانكوك پايتخت كشور تايلند است كه هر آن چه كه گردشگران اين كشور انتظار داشته باشند در آن جا برايشان فراهم مي شود. جاذبه هاي تاريخي و مدرن در كنار هم سبب شده اند تا جذابيت ويژه اي در اين شهر به وجود بيايد.

پوكت نيز اخيرا يكي از جذاب ترين جاذبه هاي گردشگري آسيايي به شمار مي رود. اغلب مسافراني كه به اين شهر سفر مي كنند، سراغ سواحل و اقامتگاه هاي جزيره اي اين شهر مي روند. با توجه به اينكه تعدادي از گردشگران علاقه مند هستند تا مقاصد بيشتري از كشور تايلند را تماشا كنند به همين دليل ترجيح مي دهند تا با استفاده از تور بانكوك به پوكت و تور پاتايا به پوكت سفري خاطره انگيز را در اين شهرها تجربه كنند. به همين دليل تصميم داريم تا نحوه ي سفر از بانكوك و پاتايا به پوكت را بگوييم، با ما همراه باشيد.

سفر از بانكوك به پوكت

از شهر بانكوك تا پوكت مسافتي به اندازه 840 كيلومتر پيش رو است و به همين دليل گزينه هاي مختلفي براي سفر ميان دو شهر وجود دارد كه مي توان به هواپيما، اتوبوس و قطار اشاره كرد كه هزينه بليط هواپيما از 40 دلار شروع مي شود و زمان پرواز 1 ساعت 25 دقيقه است. اتوبوس اكسپرس از بانكوك به پوكت شما را در 13 ساعت 10 دقيقه به مقصد مي رساند وهزينه آن حداقل 19 دلار است و همچنين سفر تركيبي (قطار + اتوبوس) 16 ساعت به طول مي انجامد و هزينه بليط 35 دلار است.

گزينه اول: راه هوايي

هواپيماي بانكوك به پوكت سريعترين گزينه براي رسيدن به اين جزيره مي باشد، زيرا مدت زمان سفر آن فقط 1 ساعت 25 دقيقه است. پس در ابتدا براي تور تايلند مي بايست بليط هواپيما بانكوك به تهران تهيه كنيد لازم به ذكر است كه هزينه بليط بانكوك ايرويز و ديگر ايرلاين هاي تايلند از 40 دلار شروع مي شود. هواپيماها از فرودگاه سوارنابومي حركت مي كنند و هيچ پرواز يك شبه وجود ندارد. رسيدن از فرودگاه پوكت به سواحل محبوب 30-60 دقيقه طول مي كشد و براي اين كار مي توانيد تاكسي بگيريد.

گزينه دوم: راه زميني

الف) اتوبوس اكسپرس

در ابتدا مي بايست از فرودگاه سوارنابومي به ترمينال اتوبوس جنوبي بانكوك برويد. توجه داشته باشيد سفر با اتوبوس اكسپرس حداقل 13 ساعت به طول مي انجامد و قيمت بليط ها نيز باتوجه به كلاس آن ها (اول ، دوم يا VIP) از 19 دلار تا 28 دلار متغير است. اين شكل حمل و نقل از اوايل صبح تا عصر در دسترس است و هيچ مسافرت شبانه اي در آن وجود ندارد. اتوبوس هاي اكسپرس تمام شرايط لازم براي سفر را دارند كه مي توان به تنقلات رايگان و اينترنت اشاره كرد همچنين بليط را مي توانيد در دفاتر بليط بليط جنوبي ترمينال بانكوك خريداري كنيد.

ب) قطار

توجه داشته باشيد كه هيچ ارتباط ريلي مستقيم بين بانكوك و پوكت وجود ندارد، بنابراين مي توانيد ابتدا با قطار به سورات ثاني برويد و سپس با اتوبوس از آنجا به پوكت سفر كنيد و با اين تفاسير بهتر است بليط تركيبي خريداري كنيد كه هم شامل قطار و هم اتوبوس باشد. زمان سفر قطار 11 ساعت 40 دقيقه است (به علاوه سفر به ايستگاه راه آهن و سفر از سورات ثاني به پوكت)، هزينه بليط براي بليط كلاس اول 52 دلار و براي كلاس دوم 35 دلار است. بليط را مي توان از طريق اينترنت يا در دفتر بليط ايستگاه راه آهن هوآ لمپونگ خريداري كرد.

سفر به پوكت از پاتايا

در كنار بانكوك و پوكت، پاتايانيز ديگر مقصد محبوب مردم جهان در سفر به تايلند مي باشد اما اين دو شهر تفاوت هايي هم دارند كه همين موضوع موجب شده است تا بيشتر گردشگران تور تايلند از تهران ، ميل به حضور در دو شهر را داشته باشند به همين دليل باتوجه به پرطرفدار بودن مسير پاتايا به پوكت قصد داريم تا اطلاعات جامع و كاملي را در اين مورد بدهيم.

گزينه اول: راه هوايي

براي هركسي كه قصد دارد تا در سريع ترين حالت ممكن از پاتايا به پوكت برسد هواپيما بهترين گزينه است زيرا علاوه بر وجود پرواز مستقيم ميان دو شهر، وجود مسافت 980 كيلومتر ميان دو شهر و انتقال از طريق زميني كمي زمان بر و خسته كننده تر مي باشد.

پرواز از فرودگاه U-Tapao Pattaya كه حدود 40 كيلومتر با مركز پاتايا فاصله دارد. رسيدن به فرودگاه زمان زيادي را به سفر كلي شما مي بخشد اما باتوجه وجود ميني بوس و تاكسي به مقصد فرودگاه، رفت و آمد به راحتي انجام مي گيرد.

پرواز از پاتايا به پوكت 1 ساعت 25 دقيقه با تايي اير آسيا( Thai AirAsia ) تا 1 ساعت 40 دقيقه با بانكوك اير (Bangkok Air) متغير است. با بانكوك اير 20 كيلوگرم كمك هزينه چمدان در قيمت بليط دريافت مي شود اما با استفاده از Thai AirAsia كمك هزينه چمدان را دريافت نمي كنيد ، بنابراين اگر كيف هاي بزرگي داريد كه نمي توانيد آنها را حمل كنيد ، بايد مبلغي اضافي را پرداخت كنيد تا بتوانيد آنها را در دسترس نگه داريد.

با اين حال يكي از رايج ترين راه ها براي سفرها به پوكت شروع سفر از پاتايا به بانكوك و سپس به پوكت مي باشد. و در همين امر مي توان با استفاده از ميني بوس، اتوبوس و تاكسي به سمت بانكوك رفت و سپس از آن جا عازم پوكت شد.

گزينه دوم: راه زميني

الف) اتوبوس

سفر از پاتايا به پوكت با استفاده از اتوبوس نيز ديگر راه رايج و ارزان قيمت مي باشد و زمان سفر برنامه ريزي شده 16 ساعت و 15 دقيقه است. بنابراين با زمان عزيمت 5 بعد از ظهر از پاتايا ، بايد حدود ساعت 9:15 صبح روز بعد وارد پوكت شويد.

با اين وجود، مي توانيد چند دلار بيشتر هزينه كنيد و VIP 24 صندلي را در اتوبوس بدست آوريد. اگر قدبلند باشيد، صندلي هاي VIP براي يك سفر راحت توصيه مي شوند.

ب) ماشين (تاكسي)

يكي ديگر از گزينه هاي سفر شما به پوكت از پاتايا با تاكسي هاي خصوصي مي باشد و يكي از اشكالات وارد شده با اينگونه سفر، هزينه بسيار بالاي آن مي باشد. سفر با تاكسي به پوكت نسبت به اتوبوس بسيار سريعتر است ، اما كافي نيست كه آن را به يك مدعي واقعاً قوي تبديل كنيد. توجه داشته باشيد كه زمان سفر حدود 15 ساعت است.

بازدید : 231
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

يكي از مهم ترين و حتي سخت ترين بخش هاي يك تور ، انتخاب هتل خوب يا اقامتگاه و اتاق مناسب در سفر مي باشد. زيرا بسياري از افراد اطلاعات جامعي از انواع هتل هادر دنيا و اتاق هاي آن ندارند و در اين بخش مي خواهيم به صورت كامل مطلبي از انواع مراكز اقامتي بگوييم تا در اين زمينه كمك زيادي به شما مسافرين كنيم. پس با الفباي سفر همراه باشيد.

هتل چيست؟

هتل hotel از واژه ي فرانسوي hôte گرفته شده‌ است كه به معناي ميزبان مي باشد.در هتل ‌ها انواع امكانات در اختيار مهمانان قرار مي ‌گيرد. استخرهاي رو باز، جكوزي، باشگاه بدنسازي، اتاق ‌هاي تفريح و بازي، خشك‌شويي داخل ساختمان، خدمات داخل اتاق، پاركينگ، اينترنت رايگان، اتاق ‌هاي پذيرايي از امكانات هتل ‌ها هستند.

انواع هتل ها

  • هتل بزرگ Meca Hotel
  • هتل كازينو Hotel Cazin
  • هتل شهرى Urban Hotel
  • هتل تفريحى Resort Hotel
  • هتل فرودگاه Air port Hotel
  • هتل ارزان قيمت Budget inn
  • هتل تمام سوئيت Suite Hotel
  • هتل آپارتمان Apartment Hotel
  • هتل تجارتى Commercial Hotel
  • هتل حومه شهر Sub-urban Hotel
  • هتل سوپر لوكس Super Lux Hotel
  • هتل گرد همايى Convention Hotel
  • هتل با فضاى بازميانى Atrium Hotel
  • هتل بازيهاى شبانه Night Clup Hotel
  • هتل مالكيت مشترك Condominium Hotel
  • هتل مالكيت زمانى مشترك Time Sharing Hotel
  • هتل باسوئيت هاى يك طبقه هاى پراكنده BungalowSuite Hotel
  • هتل مسكونى براى مهمانانى كه اقامت طولانى دارند Lodging Type Hotel

انواع اتاق ها بر اساس ستاره

هتل هاي 2 ستاره

هتل هاي دو ستاره معمولا مناسب افرادي است كه نمي خواهند هزينه زيادي براي اقامتشان كنند، به همين دليل برخي از ‏امكانات اوليه در هتل ها در نظر گرفته مي شوند. هتل هاي دو ستاره معمولا دو الي چهار طبقه هستند، و در نزديكي جاذبه هاي ارزان قيمت قرار مي گيرند. اكثر هتل هاي دو ستاره ‏رستوران ندارند اما اغلب در مكاني قرار دارند كه اطراف آن رستوران هايي با قيمت مناسب پيدا مي شود.‏ ‏

هتل هاي 3 ستاره

هتل هاي 3 ستاره معمولا فضاي مجهزتري نسبت به هتل هاي دو ستاره دارند. اين هتل ها معمولا فاصله زيادي تا مراكز خريد يا جاذبه هاي ‏توريستي ندارند. رستوران ها هتل هاي سه ستاره، در سطح متوسط هستند. در اين هتل ها صبحانه به ‏صورت بوفه سرو مي شود و در برخي از هتل هاي سه ستاره، ناهار و شام نيز در هتل عرضه مي گردد كه بايد با پرداخت هزينه ‏جداگانه از اين امكانات استفاده كرد. خدمات متفاوتي نيز در اين تيپ از هتل ها وجود دارد. باشگاه ورزشي و استخر از ‏امكاناتي است كه برخي از هتل هاي سه ستاره دارند. (هتل ام پي رزيدنس پاتايا نمونه اي از هتل 3 ستاره مي باشد)

هتل هاي 4 ستاره

هتل هاي چهارستاره معمولا فضاي بزرگ و رسمي دارند. كاركنان اين هتل ها آموزش هاي بيشتر و تخصصي تر مي بينند و هدف اصلي كاركنان تامين راحتي و آسايش مهمانان مي باشد. در اين هتل ها افرادي جهت حمل چمدان هاي مسافران تا اتاق هايشان هستند. رستوران هاي اين هتل ها منوهاي متنوعي ارائه مي ‏دهند. اغلب هتل هاي چهار ستاره داراي امكانات ورزشي و استخر و پاركينگ هستند و لابي هتل هاي چهار ستاره فضاي بزرگتر و ‏مبلمان بيشتري براي نشستن دارد. ‏‏‏(هتل لارا هادريانوس آنتاليا تركيه نمونه اي از هتل 4 ستاره مي باشد)

هتل هاي 5 ستاره

هتل هاي 5ستاره جز هتل هاي لوكس به شمار مي روند و بهترين خدمات و امكانات را ارائه مي دهند و از فضاي بزرگتري برخوردار مي باشند، لابي اين هتل ها بسيار بزرگ و لوكس طراحي مي شود.
اتاق هاي اين هتل ها داراي باكيفيت ترين مبلمان و تختخواب هستند كه مي توان به ‏VCR‏ ، لوازم بهداشتي با كيفيت، ميني بار در كنار ديگر امكانات اوليه نظير حمام مجهز به سشوار ، حوله ، دمپايي ، خط تلفن ، ‏تلويزيون و … اشاره كرد.
خدمات تميز كردن اتاق ها به صورت ۲۴ ساعته ارائه مي شود. هتل هاي پنج ستاره معمولا بايد امكانات ‏ورزشي، پاركينگ،استخر داشته باشند. اغلب هتل هاي پنج ستاره داراي رستوران هاي مجزا با غذاهاي متنوع ‏مي باشند. تعداد اتاق هاي اين هتل ها نيز معمولا بالاي ۱۰۰ عدد هستند. (هتل تايتانيك بيچ لارا نمونه اي از هتل 5 ستاره مي باشد.)

نكته:

در تعاريف جهاني و استانداردهاي تعيين شده درجه‌بندي هتل‌ها از پنج ستاره فراتر نمي‌روند و اگر شنيديد كه هتلي خود را هفت ستاره مي نامد به اين دليل است كه نشان دهد خدمات و امكانات بيشتري نسبت به هتل هاي 5 ستاره دارد و اينگونه تمايز خود را نسبت به هتل‌هاي ديگر مخصوصا 5 ستاره در معرض ديد قرار دهد.

انواع اتاق

  • اتاق يك نفره : اتاق يك نفره كه سينگل ناميده مي شود . داراي يك تخت مي باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده مي شود .
  • اتاق دو نفره : اتاق دو نفره كه دبل يا توئين ناميده مي شود . دبل يعني اتاقي كه يك تخت دو نفره به هم چسبيده دارد و توئين اتاقي است كه دو تخت مجزا دارد و اختصاراً با علامت DBL نشان داده مي شود .
  • اتاق سه نفره : اتاق سه نفره كه تريپل ناميده مي شود . داراي 3 تخت تك نفره و يا يك تخت تك نفره و يك تخت دونفره به هم چسبيده مي باشد و اختصاراً با علامت TPL نشان داده مي شود .
  • سوئيت Suite: به اتاقي گفته مي شود كه قسمت جلوي آن مختص پذيرايي و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته است ، در بعضي از هتل ها قسمت پذيرايي در پايين و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد ( دوبلكس ) البته مي توان در سوئيت يك آشپزخانه كوچك نيز داير نمود .

انواع سرويس در هتل ها

  • O.R) Only Room): يعني اتاق براي اقامت و بدون هيچگونه وعده غذائي است.
  • B.B) Bed & Breakfast): يعني اتاق جهت اقامت همراه با يك وعده صبحانه در روز مي باشد.
  • H.B) Half Board): يعني اتاق جهت اقامت همراه با يك وعده صبحانه و يك وعده نهار يا شام. مثلاً سرويس H.Bدر دبي معمولاً به يك وعده صبحانه و يك وعده نهار اطلاق گرديده در حالي كه همان سرويس در تركيه (منطقه آنتاليا و منطقه درياي اژه) به يك وعده صبحانه و يك وعده شام اطلاق مي گردد.
  • F.B) Full Board): يعني اتاق جهت اقامت همراه با يك وعده صبحانه ، يك وعده ناهار و يك وعده شام. در بعضي از هتل ها اين سرويس بصورت سرويس Full board plus يعني اتاق جهت اقامت همراه با يك وعده صبحانه ، يك وعده ناهار ، يك وعده شام هنگام صرف ناهار و شام ارائه مي گردد.
  • ALL ) َAll Inclusive): يعني اتاق جهت اقامت همراه با تمام وعده هاي غذائي شامل صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام و ... است. هتل هاي (all inclusive) معمولا امكانات تفريحي فوق العاده اي دارند و مي توان بدون گشت و گذار در شهر، در خود هتل سفري به ياد ماندني را تجربه كرد. اما براي افرادي كه در سفر خود قصد گشت و گذار فراوان در شهر و پيك نيك يك ر.زه و ... را دارند اين هتل پيشنهاد نمي شود.

اصطلاحات مرتبط به سن مسافر

  • نوزاد Infant: به كودكان زير دوسال گفته مي شود كه معمولاً در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمي يابد و با علامت اختصاري INF نشان داده مي شود .
  • اطفال 2-6 سال Child: كودكاني هستند كه معمولاً در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمي يابد و با علامت اختصاري CHD2-6 نشان داده مي شود .
  • اطفال 6-12 سال Child: كودكاني هستند كه معمولاً در هتل ها به آنها تخت از نوع سفري اختصاص مي يابد و با علامت اختصاري CHD6-12 نشان داده مي شود .
  • بزرگسال Adult : به افراد بيش از 12 سال اطلاق مي گردد و با علامت اختصاري ADL نشان داده مي شود .

بازدید : 260
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سيزدهمين نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع دستي در تاريخ 23 بهمن 1398 با حضور وزير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران آغاز به كار كرد. اين نمايشگاه از تاريخ 23 الي 26 بهمن در 13 سالن برگزار مي شود و علاقه مندان مي توانند هرروز از ساعت 9 الي 17 از اين نمايشگاه بازديد كنند.

در اين نمايشگاه، ۹۸۶ شركت گردشگري داخلي و ۴۳ شركت گردشگري خارجي حضور دارند كه به معرفي محصولات و خدمات خود مشغول مي‌ باشند و فعالان صنعت گردشگري، شركت هاي هواپيمايي، آژانس هاي گردشگري، هتل ها و فعالان گردشگري خارجي از جمله شركت كنندگان در اين نمايشگاه مي باشند، اين نمايشگاه در تقويم سازمان جهاني گردشگري به ثبت رسيده است و از سوي اين سازمان نطارت نيز صورت مي گيرد به طوري كه هر ساله اسامي شركت كنندگان در اين نمايشگاه در اختيار اين سازمان قرار مي گيرد، اين امر سبب مي شود تا حضور شركت كنندگان به عنوان ركورد محسوب شده و در سوابق كاري آن ها ثبت شود. از بين 1028 شركت كننده در اين دوره از نمايشگاه، ‌۴۳ شركت خارجي و 985 شركت داخلي فعاليت مي كنند و كشورهاي مالزي، اندونزي، تركيه، افغانستان و سوئيس و ۱۸ شركت داخلي به نمايندگي از شركت هاي خارجي از جمله روسيه، چين، تايلند و ويتنام نيز در اين دوره از نمايشگاه گردشگري و صنايع دستي تهران حضور دارند.

برنامه‌هاي جانبي نمايشگاه گردشگري و صنايع دستي تهران

جشنواره‌هاي جانبي نمايشگاه بين المللي

  1. جشنواره خوراك
  2. جشنواره اقوام و عشاير
  3. جشنواره موسيقي كشورهاي اكو
  4. جشنواره سوغات استانها

نشست‌ها و همايش‌ها

  1. نشست‌هاي تخصصي جامعه هتلداران
  2. نشست آژانس داران با گرايش بازاريابي ديجيتال
  3. همايش كارآفرينان در حوزه صنعت گردشگري
  4. سمينار گردشگري سلامت
  5. موسيقي ملي كشورهاي اكو و اقتصاد گردشگري
  6. همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري
  7. نشست سالانه راهنمايان گردشگري ايران

در نمايشگاه بين المللي گردشگري سمينار با موضوعات با رويكرد تبليغات كليكي، افزايش توان مالي آژانس‌ها با BSP، آغاز عصر گردشگري ديجيتال، سئو در گردشگري ، ضرورت اتصال آژانس‌ها از طريق GDS هاي محلي به GDS هاي بين المللي، نقشه راه موفقيت براي آژانس‌هاي آنلاين، اهميت ديجيتال ماركتينگ در گردشگري نوين و با حضور كارشناسان و متخصصان اين حوزه برگزار مي شود.

جهت بازديد از غرفه آژانس مسافرتي الفباي سفر در سيزدهمين نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع دستي علاقه مندان مي توانند در سالن 38 غرفه 25 حضور داشته باشند.

بازدید : 242
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويزاي شينگن، مهم ترين و در عين حال معروف ترين ويزا در جهان مي باشد و سالانه جمعيت زيادي از اقصي نقاط دنيا جهت گردش، تفريح، مهاجرت، كار و تجارت به دنبال اخذ اين ويزا هستند. از اين رو مقامات اتحاديه اروپا و عضو شينگن جهت امنيت بيشتر كشورها و البته رواج صنعت گردشگري به دنبال ايجاد تغييرات و شرايط جديد اخذ ويزاي شينگن هستند. البته از اين نكته نبايد غافل ماند كه خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا در تاريخ 11 ژانويه 2020 نيز در اين تصميم گيري بسيار موثر بوده است.
با ما در آژانس هواپيمايي الفباي سفر همراه باشيد تا از آخرين تغييرات و جديدترين شرايط در ويزاي شينگن بيشتر بدانيد.

تغييرات و شرايط جديد در قوانين ويزاي شينگن

  1. افزايش مبلغ درخواست ويزاي شينگن
  2. افزايش مدت زمان بررسي مدارك جهت اخذ ويزاي شينگن
  3. اهميت برخورداري از بيمه مسافرتي در اخذ ويزاي شينگن
  4. حذف مهر ويزا از پاسپورت
  5. انجام امور مربوط به دريافت ويزاي يك كشور عضو شينگن، در كشور ثالث
  6. ويزاي شينگن مولتي 5 ساله براي مسافران خوشنام
  7. اخذ ويزاي شينگن براي شهروندان بريتانيا
  8. پيشرفته شدن كنترل هاي مرزي

افزايش مبلغ درخواست ويزاي شينگن

اولين شرط به وجود آمده در ويزاي شينگن، اضافه شدن مبلغ درخواست آن مي باشد. به اين شكل كه تا كنون متقاضيان مي بايست 60 يورو براي درخواست ويزا پرداخت مي كردند اما از اين به بعد بايد مبلغ 80 يورو هزينه كنند. همچنين اين تغيير قيمت براي كودكان بين 6 تا 12 سال نيز از 35 يورو به 40 يورو افزايش يافته است. لازم به ذكر است كه براي سنين 0 تا 6 سال به همان شكل رايگان باقي مانده است.

افزايش مدت زمان بررسي مدارك جهت اخذ ويزاي شينگن

اين مورد را مي توان يكي از مزيت هاي قوانين و تغييرات ايجاد شده در ويزاي شينگن دانست. به اين شكل كه متقاضيان 6 ماه زودتر براي اخذ ويزاي شينگن درخواست بدهند و پيش از اين افراد 3 ماه قبل از سفر خود مي توانستند اقدام كنند. با اين قانون در واقع مي توان زودتر از قبل نسبت به اخذ ويزاي شينگن اقدام كرد و زودتر تكليف متقاضي براي اخذ ويزاي شينگن معلوم شود.

اهميت برخورداري از بيمه مسافرتي در اخذ ويزاي شينگن

با وجود تلاش هاي صورت گرفته در اختياري كردن بيمه مسافرتي جهت اخذ ويزاي شينگن، در قوانين جديد نيز به نقش پررنگ بيمه مسافرتي اشاره شده است.

حذف مهر ويزا از پاسپورت در سفر به اروپا

از سال ۲۰۲۰، مهر ويزا در پاسپورت شهروندان غيراروپايي در هنگام ورود به مرزهاي شينگن درج نخواهد شد؛ بلكه نام مسافران و اطلاعات آنان به هنگام ورود يا خروج از مرزهاي اتحاديه اروپا در سامانه اينترنتي به نام سامانه ورود و خروج (EES) ثبت مي‌شود.


انجام امور مربوط به دريافت ويزاي يك كشور عضو شينگن، در كشور ثالث

يكي ديگر از قوانين جديد اخذ شده در ويزاي شينگن اين گونه است كه اگر يكي از اعضاي اتحاديه اروپا در كشور خاصي سفارت نداشته باشد، متقاضيان نبايد به كشور ديگري سفر كنند تا براي اخذ ويزاي شينگن درخواست بدهند. بلكه مي توانند به سفارت هاي ديگر اعضاي اتحاديه اروپا بروند و اقدامات لازم جهت دريافت ويزاي شينگن را انجام دهند.

بازدید : 235
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اگر هميشه به فكر اتفاق بعدي باشيد و انتظار آن را بكشيد اصلا سفر خوبي نخواهيد داشت. زيرا سفر به شما ياد مي‌دهد كه بايد در لحظه زندگي كنيد و از زمان حال حاضرتان بيشترين لذت را ببريد. هيچ كس جاودانه نيست و براي زندگي بهتر چه چيزي بهتر از اين كه ياد بگيريم از زمان فعلي بيشترين بهره را ببريم و چشم به آينده و اتفاقات بعدي ندوزيم؟ قطعا براي رسيدن به همچين هدفي، عواملي وجود دارند كه مي بايست تك تك آن ها را زير نظر بگيريم و به همين دليل در راهنماي سفر به مواردي اشاره خواهيم كرد كه به واسطه آن ها مي توان سفري راحت، كم هزينه تر و به دور از استرس را تجربه كرد.

چه كارهايي براي سفر خوب و كم هزينه بايد انجام دهيم؟

در ادامه به كارهايي كه قبل از سفر بايد انجام داد تا سفر خوب و كم هزينه را بتوان تجربه كرد اشاره شده است.

زودتر به فكر تور باشيد

اگر مي خواهيد سفر راحت و پر از خاطره را در كنار دوستان و افرادي كه دوستشان داريد داشته باشيد مي توانيد از گزينه خريد تور استفاده كنيد اما در نظر داشته باشيد كه هرچه اين اتفاق زودتر رخ دهد بهتر است زيرا با گذشت زمان تورهاي مسافرتي رزرو مي شوند و ممكن است فرصت را از دست بدهيد.

بيمه همراه خود داشته باشيد

همراه داشتن دفترچه بيمه نه تنها لازم بلكه بسيار ضروري است؛ چه سالمند باشيد چه ميانسال و چه پدر و مادر فرزندي، بايد دفترچه بيمه تان را همراه داشته باشيد تا اگر اتفاقي افتاد مجبور به پرداخت هزينه درمان مضاعف نشويد.

رستوران ها را زير نظر داشته باشيد

لذت بخش ترين قسمت در هر سفر ميل غذاها و خوراك شهر مقصد مي باشد، زيرا هر غذايي در هر شهري بو و طعم خاص خود را دارد و به همين دليل پيشنهاد مي كنيم تا به سراغ بهترين رستوران ها برويد اما در نظر داشته باشيد كه اگر نمي توانيد خرج زيادي در سفر كنيد بهتر است در مناطق توريستي از غذا خوردن اجتناب كنيد زيرا يكي از اصلي ترين عوامل افزايش هزينه هاي سفر، غذا خوردن در رستوران ها است. مي توانيد غذاهاي تازه و خوشمزه، را با هزينه اي بسيار كمتر از فروشگاه هاي مواد غذايي، نانوايي و بقالي خريداري كنيد. اگر برنامه پيك نيك بگذاريد، كمتر حس قناعت كردن به شما مي دهد و مي تواند به يك تجربه بيادماندني تبديل شود.

بدون ماشين برويد

اگر مي توانيد، بدون ماشين به سفر برويد. مسلم است كه روي صحبت مان با خانواده هاي كم جمعيت است. وگرنه سفر بدون خودروي شخصي براي خانواده هاي پرجمعيت گران در مي آيد. مگر آن كه تعدادتان آنقدر زياد باشد كه بتوانيد يك ون يا اتوبوس اجاره كنيد و همگي با آن راهي مقصد شويد. همراه بردن خودرو براي خانواده هاي كم جمعيت به معني سوخت بيشتر و هزينه حمل و نقل و البته دردسرهاي بيشتر است در صورتي كه با اتوبوس يا قطار مي توانيد خيلي راحت تر سفر كنيد و هزينه كمتري بپردازيد و خستگي رانندگي در جاده هاي شلوغ را تجربه نكنيد.

اطلاعات خودتان را شهر مقصد بيشتر كنيد

قبل از سفر بهتر است كه اطلاعاتي از مردم، فرهنگ و جاذبه هاي شهر مقصد داشته باشيد زيرا احترام گذاشتن به عقايد، آداب و رسوم مردم بومي شهر از كارهاي بسيار مهم در مسافرت مي باشد. همچنين دانش خود را از هتل ها و ساير مراكز اقامتي بالا ببريد زيرا بسياري از مسافران برايشان تنها اقامت آسوده اهميت دارد و تعدادي نيز باتوجه به بودجه خود تصميم مي گيرند كه در كدام هتل يا مسافرخانه اي به استراحت بپردازند.

از طبيعت لذت ببريد

اگر بودجه محدودي داريد بهتر است محلي كه براي مسافرت انتخاب مي كنيد طبيعت باشد نه شهرهاي بزرگ، مخصوصا در ايام تعطيل مانند عيد كه مسافران بسياري مهمان اين شهرها هستند. رفتن به طبيعت نه تنها اثر بهتري مي تواند روي روحيه شما بگذارد كه اگر جانب اطمينان را رعايت كنيد، هزينه كمتري هم دربرخواهد داشت.

با موارد ذكر شده مي توانيد يك سفر خيلي خوب و كم هزينه را تجربه كنيد و حال وقت آن رسيده است كه تور داخلي ارزان يا تور خارجي ارزان مورد نظر خود را رزرو كنيد و چمدان خود را ببنديد و يك سفر عالي را تجربه كنيد.

توجه داشته باشيد كه گاهي مسافران در آماده كردن چمدان هاي خود به اشكالاتي بر ميخورند و در ادامه شيوه درست چمدان بستن را به شما آموزش مي دهيم.

چگونه چمدان ها را ببنديم؟

بعد از اين ‌كه مشخص كرديم چه چيزهايي را قرار است با خودمان به سفر ببريم، نوبت به اين مي‌رسد كه چگونه وسايل‌مان را درچمدان جا دهيم. چمدان‌بستن وقتي كار راحتي به نظر مي‌رسد كه در كمد لباس‌ها و كشوها را باز كينم و هر چيزي را كه مي‌خواهيم، بدون ترتيب داخل چمدان بريزيم؛ ولي مثل هر كار ديگري، بستن كوله‌ بار سفر هم شيوه‌هاي خوب و بدي دارد براي اين‌ كه در چمدانتان را بدون دردسر ببنديد و وسايل‌ تان را همان‌جور كه مي‌خواهيد، در مقصد تحويل بگيريد، خوب است كه به نكات زير توجه داشته باشيد.

نحوه بستن چمدان به روش زير است:

  1. فكر برداشتن وسايل سنگين را از سر بيرون كنيد، اتو و سشوار از وسايلي است كه در بيشتر هتل‌هاي امروزي در اختيارتان قرار مي‌گيرد. اين وسايل سنگين و اضافي، بي‌خودي باعث خراب و چروك‌شدن لباس‌هايتان مي‌شود.
  2. لباس‌هاي رسمي را با چوب‌رختي در كاورهاي پلاستيكي خشك‌شويي بگذاريد. براي اين‌ كه اصطكاك و روي هم ساييده‌ شدن لباس‌ها و درنتيجه چروك‌ آن‌ها كمتر شود، بهتر است در هر كاور فقط يك لباس قراردهيد.
  3. كيسه‌هاي پلاستيكي زيپ‌ كيپ، بهترين انتخاب براي دسته‌بندي وسايل است. مي‌توانيد كفش‌هاي كثيف، شامپو و وسايل بهداشتي و يا هر وسيله‌ اي ديگري كه امكان ريختن روي لباس‌ها و خراب كردنشان را دارد، در آن‌ها بگذاريد.
  4. براي جا دادن لباس‌هاي راحت‌ تر مثل شلوارهاي جين و بلوز و ژاكت و تي‌ شرت‌ها دو تا راه وجود دارد: هم مي‌توان آن‌ها را تا كرد و هم لوله‌ مي‌شوند لوله‌ كردن براي جين و تي‌شرت عالي است، جاي كمتري را در چمدان اشغال مي‌كنند و چروك هم نمي‌شوند. لباس‌هايي مثل ژاكت و بلوز را هم به‌ شكل مربع تا كنيد.

تا كردن لباس

تمام دكمه‌هاي لباس را ببنديد. آن را روي تخت، يا هر سطح صاف ديگر، بگذاريد، طوري‌كه پشت لباس به‌طرف شما باشد. چروك‌ها را صاف كنيد. آستين‌هاي لباس را از سرشانه بگيريد و در امتداد طول روي لباس تا بزنيد، ممكن است آستين‌ها كمي از پايين لباس بيرون بماند اشكالي ندارد، حالا يك‌سوم از پايين لباس را به داخل تا بزنيد و بعد خط تاي تازه را به سمت سرشانه‌ها بالا بياوريد و در واقع يك تاي عرضي بزنيد.

لوله كردن لباس

شلوارهاي جين را از وسط در راستاي طول تا كنيد، طوري كه دو پاچه‌ي شلوار روي هم قرار بگيرند، حالا از كمر شلوار شروع به لوله‌ كردن كنيد تا پايين. براي تي‌ شرت‌ها، آن‌‌ها را روي يك سطح صاف، به‌ رو، پهن كنيد، طوري كه پشت لباس به سمت شما باشد. آستين‌ها را به عقب، به سمت خودتان، تا بزنيد. حالا يك مستطيل داريد، مستطيل را از طول يك تا بزنيد و بعد لوله‌ كنيد.

بهتر است لباس‌هاي زيرتان را يك‌جا بگذاريد. كيسه‌‌هاي توريِ مخصوص لباس‌ شويي قيمت مناسبي دارند و چون جنس‌شان نايلون است سبك هم هستند. از اين كيسه‌ها تهيه كنيد و تمام لباس‌هاي ظريف‌ تان را به صورت يك‌ جا در آن بچينيد. با اين روش يك تير ديگر هم به نشان مي‌زنيد، اگر چمدان‌ تان بازرسي شود، تمام لباس‌هاي‌ تان زير و رو و دست‌مالي نمي‌شود و تميز مي‌ مانند. جوراب‌ها را هم جفت‌ جفت درهم گلوله كنيد و در كفش‌ها بگذاريد، يا نگه داريد براي اين‌ كه شكاف‌ها و جاهاي خالي‌مانده‌ي چمدان را با آن‌ها پركنيد.

همين حالا چمدان را با خيال راحت به بار مي‌سپاريد و نگرانِ شكستن،‌ به هم ريختن و چروك شدن وسايل و لباس‌هاييتان نخواهيد بود.

بازدید : 261
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ارز مسافرتي چيست؟

هنگاميكه براي دريافت ارز مسافرتي به بانك مي‌رويد بانك به ازاي پولي كه پرداخت مي‌كنيد يك حواله‌ ي ارزي به شما تحويل مي‌دهد و در فرودگاه بعد از عبور از گيت، مي‌توانيد به شعبه‌ي بانك مستقر در فرودگاه برويد و با نشان دادن برگه، ارزتان را تحويل بگيريد. اما براي گرفتن ارز مسافرتي مداركي مي بايست تحويل داده شود كه در ادامه به بررسي آن ها خواهيم پرداخت. با آژانس الفباي سفر همراه باشيد.

از قوانين ارز مسافرتي اين است كه افرادي كه قصد سفر به خارج از كشور را دارند مي توانند سالي يك بار ارز مسافرتي با قيمت دولتي دريافت كنند. در حال حاضر اين ارز براي كشور هاي هم مرز و مشترك المنافع با ايران ۵۰۰ يورو و براي ساير كشور ها ۱۰۰۰ يورو يا معادل آن به ساير ارز ها محاسبه مي شود.

كشور هاي مشترك المنافع شامل ارمنستان، آذربايجان، بلاروس، استوني، لتوني، ليتواني، گرجستان، قزاقستان، قرقيزستان، مولداوي، روسيه، تاجيكستان، تركمنستان، اوكراين، ازبكستان، تركيه، افغانستان، بحرين، قطر، كويت، پاكستان، عمان، امارات متحده عربي و قبرس است كه ارز مسافرتي در نظر گرفته شده براي آن ها 500 يورو مي باشد.

مدارك مورد نياز براي دريافت ارز مسافرتي

  • اصل ويزا
  • اصل كارت ملي
  • اصل گذرنامه جمهوري اسلامي ايران (نحوه صدور گذرنامه را با ورود به لينك بخوانيد)
  • تكميل فرم درخواست ارز در بانك يا به صورت الكترونيكي
  • مبلغ ريالي معادل قيمت دلار مبادلاتي در آن روز (علاوه بر اين مبلغ ممكن است بانك‌ها مبلغي را هم براي فروش ارز به عنوان كارمزد دريافت كنند)
  • اصل و كپي بليط هواپيما با مهر آژانس هواپيمايي (در صورت اينترنتي بودن كد رهگيري و اطلاعات شركت صادركننده بليط، تاريخ و زمان خريد بايد روي آن قيد شده باشد)

نكاتي از دريافت ارز مسافرتي

  1. پروسه ي اخذ ارز مسافرتي از 7 روز مانده به تاريخ پرواز تا روز پرواز قابل انجام است
  2. انجام عمليات هروز از ساعت 9 صبح لغايت 12:30 (پنجشنبه 11:30)
  3. حضور صاحب پاسپورت الزامي ميباشد.
  4. به افراد مقيم خارج از كشور ارز تعلق نميگيرد.
  5. به افراد زير 12 سال ارز تعلق نميگيرد.
  6. به مسافران زميني و دريايي ارز تعلق نميگيرد.

بازدید : 240
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هركسي دوست دارد به دنيا سفر كند و كشورهاي مختلف و مردمانشان را از نزديك ببيند اما براي مسافرت شرايطي براي اقشار مختلف جامعه وجود دارد و آقايان مي بايست از 18 سالگي كارت پايان خدمت خود را گرفته باشند و در غير اين صورت، براي خروج آن ها از كشورمشكلاتي جدي پيش خواهد آمد. با اين حال سازمان نظام وظيفه شرايط و امكاناتي را فراهم كرده تا دانشجويان نيز بتوانند از امكان خروج از كشور مشمولان استفاده نمايند. با آژانس الفباي سفر همراه باشيد

شرايط خروج از كشور براي مشمولين چيست؟

  1. مشمول نبايد داراي غيبت باشد
  2. مشمول مي بايست داراي معافيت تحصيلي باشد يا وضيعت تحصيلي مشخصي داشته باشد.
  3. به منظوربازگشت به كشور وثيقه مربوط به نوع سفر خود را بسپارد.
  4. ارائه گواهي اشتغال به تحصيل براي دانش آموز و درخواست مجوز خروج از كشور براي دانشجو.

ميزان وثيقه براي خروج از كشور چقدر است؟

ميزان وثيقه براي گرفتن مجوز خروج از كشور مشمولين با توجه به قصد سفر متفاوت است كه در زير شرح داده شده است:

  1. خروج از كشور به منظور سفرهاي علمي :وثيقه سفرهاي علمي 80 ميليون ريال وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي
  2. خروج از كشور به منظور سفرهاي زيارتي: مبلغ 30 ميليون ريال وجه نقد و سفرهاي سياحتي (غيرزيارتي) 150 ميليون ريال وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي.
  3. خروج از كشور به منظور سفرهاي مطالعاتي: وثيقه سفرهاي مطالعاتي مبلغ 80 ميليون ريال
  4. خروج از كشور به منظور سفر ورزشي: درخواست خروج از كشور ورزشكاران صرفا از سوي وزارت ورزش و جوانان و تضمين مراجعت مشمول به مبلغ 150 ميليون ريال خواهد بود .
  5. سفر ادامه تحصيل: 20 ميليون تومان وجه نقد(معافيت تحصيلي خارج از كشور)

پرسش هايي از شرايط دريافت مجوز خروج از كشور براي مشمولين

  • اخذ وديعه بصورت ضمانتنامه بانكي چگونه است و چه بانكي معتبر مي باشد؟
    ضمانتنامه همه بانكها با هماهنگي امور مالي سازمان وظيفه عمومي ناجا معتبر مي باشد.
  • نحوه خروج از كشور دانشجويان از طريق ستاد عمره دانشجويي چگونه است؟
    با در خواست ستاد عمره دانشجويي و تعهد آن ستاد و نداشتن غيبت مشمول امكان خروج از كشور دانشجويان براي عمره وجود دارد.
  • آيا به مشمولين غائب مجوز خروج تعلق ميگيرد؟
    هيچ مشمول غايبي به هيچ وجه مجاز به خروج از كشور نمي باشد.
  • مجوز خروج به مقصد چه كشورهايي و به چه منظور صادر ميشود؟
    تمامي كشورها به منظور سفر علمي به جز فلسطين
    كشورهاي زيارتي (عراق، سوريه و عربستان)
  • خروج از كشور دانشجويان به چه صورت ميباشد؟
    به منظور سفر علمي و فرصت مطالعاتي و اخذ پذيرش با درخواست و تائيد دانشگاه و سپردن وديعه ۵ ميليون توماني مجوز خروج براي دانشجويان صادر مي شود.
  • مدت خروج از كشور به منظور فرصت مطالعاتي در دوره هاي فوق ليسانس و دكتري به چه صورت ميباشد؟
    فوق ليسانس ۶ ماه و دكترا يكسال مي باشد.
  • نحوه خروج از كشور متعهدين خدمت به سازمانها ( نفتكش، كشتيراني، هواپيمائي، آموزش و پرورش و قوه قضائيه،. . .)چگونه مي باشد؟
    با درخواست سازمان مربوط پس از طي دوره آموزش نظامي و تعهد سازمان مربوط به مبلغ ۱۵ ميليون تومان خروج اين افراد ممكن ميباشد.
  • نحوه خروج از كشور ورزشكاران اعم از دانش آموز و دانشجو چگونه مي باشد ؟
    با درخواست سازمان تربيت بدني در صورت نداشتن غيبت و تضمين لازم از سوي فدراسيون مربوطه امكان خروج ورزشكاران مشمول ممكن مي باشد.
  • نحوه خروج از كشور دانشجويان از طريق ستاد عمره دانشجوئي چگونه است؟
    درخواست ستاد عمره دانشجوئي و تعهد آن ستاد و نداشتن غيبت.

نحوه خروج از كشور فرزندان مامور ثابت دولت در خارج از كشور چگونه است؟
با تاييد ماموريت از طرف وزارت امور خارجه و به شرط نداشتن غيبت و سپردن تضمين از سوي سازمان مربوطه همراهي فرزندان مامورين ثابت دولت در خارج از كشور تا پااين ماموريت والدين امكان پذير مي باشد.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 513
  • بازدید کلی : 49636
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه